Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky7 potravin, které v létě pomohou hydrataci organismu
7-potravin-ktere-v-lete-pomohou-hydrataci-organismu.jpg

7 potravin, které v létě pomohou hydrataci organismu

Zveřejněno: 04.07.2016

Dodržovat pravidelný pitný režim je nutné po celý rok, tím spíše v letních měsících, kdy je lidský organismus vystaven nadměrné zátěži vlivem vysokých teplot. Příjemnou výhodou však je, že hydratovat se můžeme nejen pitím, ale i jídlem. Mnoho druhů sezónního ovoce a zeleniny, tolik bohatých na vitaminy a další živiny, totiž obsahuje velké množství vody. V případě okurky a melounu to pro vás asi nebude nic nového, ale poslední položka na našem seznamu potravin, ideálních k zavodnění, vás možná překvapí. 

Dodržovat pravidelný pitný režim je nutné po celý rok, tím spíše v letních měsících, kdy je lidský organismus vystaven nadměrné zátěži vlivem vysokých teplot. Příjemnou výhodou však je, že hydratovat se můžeme nejen pitím, ale i jídlem.

Mnoho druhů sezónního ovoce a zeleniny, tolik bohatých na vitaminy a další živiny, totiž obsahuje velké množství vody. V případě okurky a melounu to pro vás asi nebude nic nového, ale poslední položka na našem seznamu potravin, ideálních k zavodnění, vás možná překvapí.

Okurka

Pojem okurková sezóna zná každý spíše ze zpráv, ale proč si ji neužít i v jídelníčku? Okurka má v sobě zhruba 95 % vody a vedle toho se může pochlubit i vysokým obsahem draslíku, jež působí příznivě na hypertenzi. Dále se okurka doporučuje všem, kteří trpí revmatismem a dnou. Příznivé účinky má i na pleť, a to v podobě pleťové masky.

Vodní meloun

Na vysoké množství vody nás upozorňuje už samotný název; v melounu jí najdeme 91 %! Ačkoliv meloun chutná jako ovoce, biologicky vzato, jde o zeleninu příbuznou okurce. Je velmi bohatý na vitamin C, betakaroten a pomáhá detoxikaci organismu.

Jahody

S 90% obsahem vody nemohou v našem seznamu chybět. V čerstvém stavu organismus zásobují vitaminy A, B, C a E. Konzumace jahod prospívá krevnímu oběhu, vylučování a je prevencí vzniku žlučových a ledvinových kamenů.

Římský salát

Hledáte-li ideální zeleninu pro přípravu letního občerstvení, římský salát je jasná volba. Ať už kvůli vysokému obsahu vlákniny nebo kvůli železu, zinku či draslíku. Hydratace organismu je díky 94-95% obsahu vody zaručena.  

Řapíkatý celer

Celer si co do obsahu vody nezadá s okurkou a salátem: i on se může pochlubit 95 %. Vedle řady vitaminů je bohatý na minerály, obzvláště pak na fosfor. Pomáhá tělo zbavovat se přebytečné kyseliny močové, velmi účinný je i při zácpě. Nevíte, jak ho zakomponovat do jídelníčku? Čerstvý řapíkatý celer nakrájený na proužky je skvělou přílohou k masu. Pokud si k němu připravíte jogurtový dip, máte rychle hotovou zdravou svačinku a obejdete se i bez masa.

Cuketa

Cuketa, jiná příbuzná okurky, další zeleninový zázrak s obsahem vody 95 %. Nejenže hydratuje, ale díky látce zvané lutein prospívá i očím. Ačkoliv se v gastronomii používá častěji tepelně upravená, skvěle chutná i za syrova, například jako přísada do salátu.

Květák

Asi málokdo by květáku 92 % vody věřil: zelenina z čeledi brukvovitých však klame tělem! Karfiol, jak se mu také lidově říká, kromě jiného, díky vysokému množství draslíku, udržuje ve skvělé kondici srdce a cévy. 

Doporučujeme


stitna-zlaza-u-zvirat-nebezpecny-a-drahy-nepritel.png

Štítná žláza u zvířat – nebezpečný a drahý nepřítel

20.03.2018Ročně Češi vynaloží až dvě miliardy korun na zdravotní péči o domácí mazlíčky. Stejně jako u lidí přitom pouhý krevní rozbor napoví, co zvíře trápí, a lze tedy včas zahájit léčbu, která pak může být nejen účinnější, ale i levnější. Jak ukazují zjištění laboratoří synlab czech, velmi častým problémem psů i koček je onemocnění štítné žlázy. Často však u nich bývá odhaleno pozdě a o zvíře tak není adekvátně postaráno.
renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...