Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 způsobů, jak si udržet klidnou mysl, i když jste pod tlakem
5-zpusobu-jak-si-udrzet-klidnou-mysl-i-kdyz-jste-pod-tlakem.png

5 způsobů, jak si udržet klidnou mysl, i když jste pod tlakem

Zveřejněno: 02.06.2017

Určitá míra krátkodobého stresu je nezbytná – udržuje člověka ve střehu a může nám dokonce pomoci k lepším výkonům. Dlouhodobý stres oproti tomu zvyšuje riziko srdečních nemocí, deprese, obezity a negativně se podepisuje na psychice. V následujících pěti odstavcích vám poradíme, jak ho potlačovat. 

Určitá míra krátkodobého stresu je nezbytná – udržuje člověka ve střehu a může nám dokonce pomoci k lepším výkonům. Dlouhodobý stres oproti tomu zvyšuje riziko srdečních nemocí, deprese, obezity a negativně se podepisuje na psychice.

V následujících pěti odstavcích vám poradíme, jak ho potlačovat.

1. Oceňujte to, co máte

Přemýšlení o věcech, za které jste vděční, může napomoci snižování hladiny stresového hormonu kortizolu, a to dokonce téměř o čtvrtinu. Jak si začít vážit drobností? V první řadě si jich musíte vůbec všimnout a následně si na ně vzpomenout. Každý den si zapište, co pěkného se vám během něj přihodilo, i drobné radosti. Zdá se to jako banalita, ale takový seznam drobných radostí má skutečně vliv na zdraví.

2. Kontrolujte příjem kávy

Kofein způsobuje uvolňování hormonu adrenalinu. Ten spouští reakci, která se dá popsat jako „útoč, nebo uteč“ – připravuje tělo na výkon. Dominuje rychlost reakce na úkor racionálního myšlení. Tento stresový stav, kdy emoce většinou vytěsňují klidné jednání, nějakou dobu trvá, což nám na náladě nepřidá a mysl nám to do klidného stavu určitě neuvede.  

3. Spěte

Během spánku se mozek doslova dobíjí. Pokud máte spánku dost a v dobré kvalitě, probudíte se čilí a s jasnou hlavou. V opačném případě klesá pozornost, sebeovládání a paměť. Spánková deprivace zvyšuje stres.  

4. Dýchejte

Nejjednodušší způsob, jak porazit stres, se skrývá v dýchání. Až ucítíte, že na vás přichází krize, najděte si kousek soukromí a zaměřte se pouze na svůj dech. Zkuste napočítat alespoň dvacet nádechů a výdechů a vnímejte, jak se při tom cítíte. Mozek se odpojí od okolních rušivých myšlenek a vy cíleně začnete bojovat se stresovými reakcemi v těle, protože se díky dýchání začnete zklidňovat.  

5. Přijměte pomoc

Smiřte se tím, že občas na něco sami nestačíte. Rozpoznejte své slabosti a v případě potřeby požádejte o pomoc či podporu. Občas stačí jen vyjádřit své pocity. Jiný pohled na věc vám někdy může ukázat, že situace rozhodně není tak stresující, jak si třeba sami myslíte.

Antistresové omalovánky pro dospělé – jen móda, nebo skutečně mohou pomoci od stresu?

Smích léčí – a nejen na apríla

Doporučujeme


renatin-blog-top-5-prirodnich-pomocniku-na-cesty.png

Renatin blog: TOP 5 přírodních pomocníků na cesty

15.06.2018Ať už v Česku, nebo zahraničí, lékárnička je jedna z věcí, které by na dovolené chybět neměly. Těžko se obejdete například bez léků proti bolesti či alergii, pokud jí zrovna trpíte. V takovém případě je lepší se spolehnout na osvědčené přípravky.
objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
zjistete-sve-alergie-skutecne-setrnou-metodou.png

Zjistěte své alergie skutečně šetrnou metodou

06.03.2018Alergie dokážou potrápit. Často jde o celoživotní onemocnění, které může propuknout jak v dětství, tak v dospělém věku. Nutností pro správnou diagnózu a léčbu je odhalení konkrétních alergenů.