Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 zdravých potravin, které vás okamžitě nabijí energií
5-zdravych-potravin-ktere-vas-okamzite-nabiji-energii.jpg

5 zdravých potravin, které vás okamžitě nabijí energií

Zveřejněno: 30.05.2014

Většina lidí ve chvílích únavy sahá po šálku kávy, po energetickém nápoji nebo po čemkoliv sladkém. Existují ale mnohem zdravější zdroje energie, které vás nabudí a zaženou únavu. Zkuste třeba banán nebo nesolené mandle. Jaké další zázračné potraviny vás nabijí energií? 

Banány

Banán obsahuje velké množství přírodních cukrů, a proto nám dodá energii okamžitě.  Díky tomu, že 100 gramů banánů obsahuje průměrně 100 kalorií, řadí se mezi ovoce s největší energetickou hodnotou vůbec. Kromě energie vám banán dodá i řadu užitečných minerálních látek jako například hořčík, zinek a železo.

Mandle

Mandle stejně jako banány jsou pochutina, která je velmi bohatá na energii. 100 gramů mandlí obsahuje v průměru skoro 600 kalorií. Klíčové ale je, že mandle jsou bohatým zdrojem hořčíku. Jedním z hlavních projevů jeho nedostatku je právě únava a letargie. Zkuste jíst pravidelně deset mandlí denně a uvidíte tu změnu!

Dýňová semínka

Energeticky bohatá dýňová semínka vám kromě energie doplní i další pro tělo klíčové látky jako je zinek, draslík, vitamin A a vitaminy skupiny B.

Hořká čokoláda

Díky velkému obsahu sacharidů je hořká čokoláda ideálním zdrojem rychlé energie. Čokoláda s vysokým obsahem kakaa (víc než cca 70%) ale navíc obsahuje řadu antioxidantů a dalších zdraví prospěšných látek. V malém množství se v hořké čokoládě vyskytuje také kofein.

Voda

Možná vás to překvapí, ale za vaší únavou se velmi pravděpodobně může skrývat špatný pitný režim. Už jen mírná dehydratace z vás dokáže vysát velké množství energie. Ideální je mít čistou vodu pořád po ruce. Řada lidí totiž v práci nebo ve škole pít zapomíná. Pocítíte-li příště, že na vás přichází únava, zkuste místo kávy vypít sklenici obyčejné vody. 

Doporučujeme


co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
pali-vas-casto-zaha.png

Pálí vás často žáha?

05.10.2018Možná trpíte refluxní chorobou, při které se žaludeční šťávy dostávají do jícnu a úst. Nejste v tom sami, podobné problémy má přinejmenším každý desátý člověk. Nemocní přitom často vůbec netuší, že i jejich další zdravotní komplikace jako třeba chronický kašel či chrápání způsobuje právě reflux. Ještě nedávno byla diagnostika této choroby poměrně nepříjemná, dnes už je však k dispozici jednoduchý a bezbolestný test, který onemocnění a jeho závažnost spolehlivě odhalí ze vzorku slin.