Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 zdravých potravin, které vás okamžitě nabijí energií
5-zdravych-potravin-ktere-vas-okamzite-nabiji-energii.jpg

5 zdravých potravin, které vás okamžitě nabijí energií

Zveřejněno: 30.05.2014

Většina lidí ve chvílích únavy sahá po šálku kávy, po energetickém nápoji nebo po čemkoliv sladkém. Existují ale mnohem zdravější zdroje energie, které vás nabudí a zaženou únavu. Zkuste třeba banán nebo nesolené mandle. Jaké další zázračné potraviny vás nabijí energií? 

Banány

Banán obsahuje velké množství přírodních cukrů, a proto nám dodá energii okamžitě.  Díky tomu, že 100 gramů banánů obsahuje průměrně 100 kalorií, řadí se mezi ovoce s největší energetickou hodnotou vůbec. Kromě energie vám banán dodá i řadu užitečných minerálních látek jako například hořčík, zinek a železo.

Mandle

Mandle stejně jako banány jsou pochutina, která je velmi bohatá na energii. 100 gramů mandlí obsahuje v průměru skoro 600 kalorií. Klíčové ale je, že mandle jsou bohatým zdrojem hořčíku. Jedním z hlavních projevů jeho nedostatku je právě únava a letargie. Zkuste jíst pravidelně deset mandlí denně a uvidíte tu změnu!

Dýňová semínka

Energeticky bohatá dýňová semínka vám kromě energie doplní i další pro tělo klíčové látky jako je zinek, draslík, vitamin A a vitaminy skupiny B.

Hořká čokoláda

Díky velkému obsahu sacharidů je hořká čokoláda ideálním zdrojem rychlé energie. Čokoláda s vysokým obsahem kakaa (víc než cca 70%) ale navíc obsahuje řadu antioxidantů a dalších zdraví prospěšných látek. V malém množství se v hořké čokoládě vyskytuje také kofein.

Voda

Možná vás to překvapí, ale za vaší únavou se velmi pravděpodobně může skrývat špatný pitný režim. Už jen mírná dehydratace z vás dokáže vysát velké množství energie. Ideální je mít čistou vodu pořád po ruce. Řada lidí totiž v práci nebo ve škole pít zapomíná. Pocítíte-li příště, že na vás přichází únava, zkuste místo kávy vypít sklenici obyčejné vody. 

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
planujete-cestu-do-zahranici-nezapomente-se-ockovat.jpg

Plánujete cestu do zahraničí? Nezapomeňte se očkovat!

31.07.2018Kdo by chtěl před odjezdem na dovolenou myslet na něco jiného než koupání, sluníčko, odpočinek a dobrodružství… Vysněný výlet se ale snadno může změnit v noční můru, když podceníte prevenci infekčních onemocnění. Nejrizikovější jsou země Afriky, Asie a Střední a Jižní Ameriky. Zcela bezpečné ale nejsou ani státy jižní Evropy. Přečtěte si, před kterými nemocemi je vhodné se nechat očkovat.
personalizovana-medicina-jako-pomocnik-v-onkologii.png

Personalizovaná medicína jako pomocník v onkologii

20.11.2018Každý člověk je jedinečný, a tak se může stát, že různí pacienti se stejnou nemocí reagují na shodnou léčbu jinak. Účinky léčby totiž značně ovlivňují individuální charakteristiky jednotlivých lidí, jako jsou genetické dispozice nebo celkový zdravotní stav. Personalizovaná medicína je obor, který se cíleně zaměřuje na jednotlivce a snaží se upravit léčebné a diagnostické postupy tak, aby byly ušity na míru konkrétnímu pacientovi, a tím pádem byly účinnější. Výrazně pomáhá zejména v onkologické terapii.