Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 tipů na posílení imunity přírodní cestou
5-tipu-na-posileni-imunity-prirodni-cestou.jpg

5 tipů na posílení imunity přírodní cestou

Zveřejněno: 03.12.2014

Chřipková sezóna nabírá na obrátkách. Kolem nás všichni pokašlávají, smrkají nebo leží s teplotou v posteli. Možná i vy právě bojujete s nějakou chorobou. Předcházet chřipce, nachlazení a angíně můžete díky celé řadě přírodních prostředků. Vybrali jsme pro vás ty nejúčinnější. 

Echinacea

Echinacea purpurea neboli třapatka nachová se tradičně používá k prevenci infekčních onemocnění a k celkovému posílení imunity. Nejčastěji se třapatka konzumuje po kapkách ve formě lihového extraktu. Ten je běžně dostupný v lékárně. Echinaceové kapky můžete užívat preventivně v období zvýšeného rizika onemocnění, ale i v průběhu nemoci k urychlení léčby. Mezi nemoci, s kterými umí echinacea účinně bojovat, patří chřipka, angína, zánět dutin, nachlazení a taky chronický zánět močového měchýře.

Hlíva ústřičná

Nenápadně vyhlížející houbě se připisují téměř zázračné účinky. Kromě toho, že posiluje obranyschopnost, působí příznivě na cévní systém a reguluje hladinu nezdravého cholesterolu v krvi. Pokud vám nechutnají houbová jídla, můžete tuto léčivou houbu užívat i ve formě tobolek s práškem z namleté sušené hlívy.

Zázvor

Pálivý čaj z nastrouhaného zázvoru je známý lék při nachlazení. Působí ale i preventivně, takže s jeho popíjením nemusíte čekat, až vás sklátí nemoc. Stejně jako hlíva dokáže zázvor pozitivně ovlivňovat hladinu cholesterolu v krvi, a proto kromě chřipky napomáhá předcházet kardiovaskulárním onemocněním.

Rakytník

Rakytník údajně obsahuje až 10x víc vitamínu C než citróny a pomeranče. K podpoře imunity stačí jedna lžíce rakytníkového sirupu denně. Kromě vitamínu C do sebe díky rakytníku dostanete i větší množství vitamínů D, E a B.

Šípek

Stejně tak jako rakytník je i šípek nabitý hlavně vitamínem C. Nejznámější a nejdostupnější způsob, jak šípek užívat, je asi čaj ze sušených plodů. Kromě vitamínů je v šípcích taky celá řada pro zdraví nepostradatelných minerálů. Třeba vápník, hořčík, draslík a železo. Šípky navíc obsahují hodně tříslovin s protibakteriálními a protivirovými účinky. Fungují tedy nejen jako prevence, ale šípkový čaj při chřipce a nachlazení výrazně urychluje rekonvalescenci. 

Doporučujeme


pali-vas-casto-zaha.png

Pálí vás často žáha?

05.10.2018Možná trpíte refluxní chorobou, při které se žaludeční šťávy dostávají do jícnu a úst. Nejste v tom sami, podobné problémy má přinejmenším každý desátý člověk. Nemocní přitom často vůbec netuší, že i jejich další zdravotní komplikace jako třeba chronický kašel či chrápání způsobuje právě reflux. Ještě nedávno byla diagnostika této choroby poměrně nepříjemná, dnes už je však k dispozici jednoduchý a bezbolestný test, který onemocnění a jeho závažnost spolehlivě odhalí ze vzorku slin.
dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!