Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 tipů, jak si zachovat mladou mysl a vitální tělo
5-tipu-jak-si-zachovat-mladou-mysl-a-vitalni-telo.png

5 tipů, jak si zachovat mladou mysl a vitální tělo

Zveřejněno: 31.07.2017

Vědci se shodují na tom, že jakákoli pravidelná fyzická a duševní činnost snižuje riziko zdravotních neduhů. Nemusíte hned začít běhat maraton nebo se učit hrát šachy, stačí drobnosti. Vylepšete svou kondici s pomocí několika jednoduchých tipů!

Vědci se shodují na tom, že jakákoli pravidelná fyzická a duševní činnost snižuje riziko zdravotních neduhů. Nemusíte hned začít běhat maraton nebo se učit hrát šachy, stačí drobnosti. Vylepšete svou kondici s pomocí několika jednoduchých tipů!

1. Přijměte výzvu

Zkuste zvládnout úkol, jejž byste běžně svěřili někomu jinému nebo na který jste si zatím nikdy netroufli. Možná to bude stát trochu úsilí, ale tím větší bude radost z výsledku. Malování pokojů jste vždy zadali malíři? Zkuste si sami vymalovat ložnici svou oblíbenou barvou! Chtěli jste vždy zajít na lekci salsy, ale nikdy jste to nedotáhli do konce? Už to neodkládejte a jděte hned. Nezapomínejte na věci, které vás vždycky bavily, a rozvíjejte je. Rádi jste jako děti malovali vodovkami, ale už jste na tenhle koníček skoro zapomněli? Přihlaste se na kurz malby pro dospělé. Přijměte za své heslo „nikdy není pozdě“!

2. Cvičte

Při udržování těla ve formě záleží na třech faktorech: intenzitě, délce a frekvenci cvičení. Tréninku byste se měli věnovat ideálně 20 až 40 minut, tři až pět dní v týdnu. Nemusíte hned chodit do posilovny, stačí svižná procházka či fyzická práce na zahrádce.

3. Mějte se sebou trpělivost

Vytrvalost je klíčem k úspěchu a zvládnutí problémů. Osvojení si nových znalostí a dovedností může trvat měsíce, ale dříve nebo později budete sklízet ovoce. Chtěli jste začít pravidelně cvičit, ale hned jste si namohli svaly? Začněte s menší intenzitou, přidávejte si zátěž postupně a hlavně vytrvejte!

4. Neřešte svůj věk

Spousta z nás se vymlouvá na věk a říká: „Tohle je pro mladé, to už není pro mě.“ Dokud vám zdravotní stav dovolí, nenechte se spoutat rokem svého narození. Existují příběhy lidí, které až překonání vážné nemoci přimělo k větší aktivitě a chuti do života.

5. Připojte se

Být součástí týmu je dobrá motivace, jež člověka žene dál. Společnost lidí se stejnými zájmy (ať už vás spojuje třeba jen to, že jste v něčem začátečník) vás bude těšit o poznání více. A budete překvapeni, jakých dosáhnete cílů!

Borůvky jsou modrý poklad pro zdraví  

5 potravin pro lépe fungující mozek  

Doporučujeme


vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.
proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek.