Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 tipů, jak si zachovat mladou mysl a vitální tělo
5-tipu-jak-si-zachovat-mladou-mysl-a-vitalni-telo.png

5 tipů, jak si zachovat mladou mysl a vitální tělo

Zveřejněno: 31.07.2017

Vědci se shodují na tom, že jakákoli pravidelná fyzická a duševní činnost snižuje riziko zdravotních neduhů. Nemusíte hned začít běhat maraton nebo se učit hrát šachy, stačí drobnosti. Vylepšete svou kondici s pomocí několika jednoduchých tipů!

Vědci se shodují na tom, že jakákoli pravidelná fyzická a duševní činnost snižuje riziko zdravotních neduhů. Nemusíte hned začít běhat maraton nebo se učit hrát šachy, stačí drobnosti. Vylepšete svou kondici s pomocí několika jednoduchých tipů!

1. Přijměte výzvu

Zkuste zvládnout úkol, jejž byste běžně svěřili někomu jinému nebo na který jste si zatím nikdy netroufli. Možná to bude stát trochu úsilí, ale tím větší bude radost z výsledku. Malování pokojů jste vždy zadali malíři? Zkuste si sami vymalovat ložnici svou oblíbenou barvou! Chtěli jste vždy zajít na lekci salsy, ale nikdy jste to nedotáhli do konce? Už to neodkládejte a jděte hned. Nezapomínejte na věci, které vás vždycky bavily, a rozvíjejte je. Rádi jste jako děti malovali vodovkami, ale už jste na tenhle koníček skoro zapomněli? Přihlaste se na kurz malby pro dospělé. Přijměte za své heslo „nikdy není pozdě“!

2. Cvičte

Při udržování těla ve formě záleží na třech faktorech: intenzitě, délce a frekvenci cvičení. Tréninku byste se měli věnovat ideálně 20 až 40 minut, tři až pět dní v týdnu. Nemusíte hned chodit do posilovny, stačí svižná procházka či fyzická práce na zahrádce.

3. Mějte se sebou trpělivost

Vytrvalost je klíčem k úspěchu a zvládnutí problémů. Osvojení si nových znalostí a dovedností může trvat měsíce, ale dříve nebo později budete sklízet ovoce. Chtěli jste začít pravidelně cvičit, ale hned jste si namohli svaly? Začněte s menší intenzitou, přidávejte si zátěž postupně a hlavně vytrvejte!

4. Neřešte svůj věk

Spousta z nás se vymlouvá na věk a říká: „Tohle je pro mladé, to už není pro mě.“ Dokud vám zdravotní stav dovolí, nenechte se spoutat rokem svého narození. Existují příběhy lidí, které až překonání vážné nemoci přimělo k větší aktivitě a chuti do života.

5. Připojte se

Být součástí týmu je dobrá motivace, jež člověka žene dál. Společnost lidí se stejnými zájmy (ať už vás spojuje třeba jen to, že jste v něčem začátečník) vás bude těšit o poznání více. A budete překvapeni, jakých dosáhnete cílů!

Borůvky jsou modrý poklad pro zdraví  

5 potravin pro lépe fungující mozek  

Doporučujeme


zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.
pali-vas-casto-zaha.png

Pálí vás často žáha?

05.10.2018Možná trpíte refluxní chorobou, při které se žaludeční šťávy dostávají do jícnu a úst. Nejste v tom sami, podobné problémy má přinejmenším každý desátý člověk. Nemocní přitom často vůbec netuší, že i jejich další zdravotní komplikace jako třeba chronický kašel či chrápání způsobuje právě reflux. Ještě nedávno byla diagnostika této choroby poměrně nepříjemná, dnes už je však k dispozici jednoduchý a bezbolestný test, který onemocnění a jeho závažnost spolehlivě odhalí ze vzorku slin.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.