Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 tipů, jak přirozeně posílit imunitu dětí
5-tipu-jak-prirozene-posilit-imunitu-deti.png

5 tipů, jak přirozeně posílit imunitu dětí

Zveřejněno: 18.11.2015

Pokud máte děti, určitě potvrdíte, že školky a školy jsou místa, kde se různé nemoci šíří velmi rychle. Stejně tak sourozenci od sebe velmi rychle chytí jakoukoliv nemoc a místo jednoho nemocného potomka najednou musíte léčit dva a možná i víc. Jak posílit imunitu dětí přirozeným způsobem, aby nechytily každou nemoc, která prolétne kolem? 

Pokud máte děti, určitě potvrdíte, že školky a školy jsou místa, kde se různé nemoci šíří velmi rychle. Stejně tak sourozenci od sebe velmi rychle chytí jakoukoliv nemoc a místo jednoho nemocného potomka najednou musíte léčit dva a možná i víc. Jak posílit imunitu dětí přirozeným způsobem, aby nechytily každou nemoc, která prolétne kolem?

Ovoce a zelenina

Zdravá strava je samozřejmě základem silné obranyschopnosti nejen u dětí, ale i u dospělých. Podle doporučení Světové zdravotnické organizace bychom denně měli sníst aspoň 400 gramů ovoce a zeleniny. Zjednodušeně řečeno se jedná o pět porcí. Jedna porce znamená zhruba množství, které se vejde do dlaně. Ideální poměr jsou tři porce zeleniny a dvě porce ovoce. Pokud dětem ovoce a zelenina nechutná, můžeme jednu či dvě porce nahradit ovocným freshem z čerstvě vymačkaných plodů.

Rakytník, šípek, hlíva

Zvlášť v pošmourném podzimním počasí ale samotná zdravá strava nemusí tak úplně stačit. Imunitu proto můžete podpořit rakytníkovým sirupem, který obsahuje velké množství vitaminu C. Dětem stačí pro posílení imunity zhruba jedna lžíce tohoto sirupu denně. Velkou zásobárnou vitaminu C jsou také šípky. Připravit si z nich můžete čaj, nebo se stejně jako rakytník užívají ve formě sirupu. Třetí přírodní posilovač imunity je hlíva ústřičná. Kromě toho, že z ní můžete připravit celou řadu pokrmů, seženete ji i sušenou ve formě kapslí.

Naučte děti mýt si pravidelně ruce

Viry a bakterie se často do organismu dostanou právě kvůli nedostatečné hygieně. Naučte děti mýt si ruce nejen po každém použití toalety, ale i před každým jídlem a také po cestování v MHD.

Otužování

Teplé oblečení sice děti ochrání před prochladnutím, ale nic by se nemělo přehánět. Pokud děti chodí oblečené zbytečně moc, jejich organismus se neotužuje a škodí to budování jejich imunity. Ze stejného důvodu by v dětské ložnici nemělo být přetopeno a teplota by se v této místnosti měla pohybovat zhruba na 19 °C.

Dostatek spánku a pitný režim

Poslední doporučení se vám může zdát banální, ale dostatek kvalitního spánku a dostatečná hydratace organismu jsou pro odolnost lidského těla skutečně klíčové. Děti v mladším školním věku by měly spát 10 – 11 hodin denně a čas odchodu do postele by měl být každý den přibližně stejný. V případě pitného režimu by dítě vážící 25 kg mělo denně přijmout 1,6 litru tekutin. Toto množství by ale rozhodně neměly tvořit sladké limonády nebo nápoje s kofeinem. 

Doporučujeme


dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.
kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?
proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.