Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

Zveřejněno: 16.06.2017

Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 

Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. Podle odborníků v oblasti duševního zdraví je právě hledání nových aktivit nejlepším způsobem, jak takzvaně natáhnout čas.

Jakmile se pustíte do neprobádaných končin, mozek se více zaměřuje na shromažďování informací s tím spojených, a tak si zážitky mnohem lépe pamatuje. Když si pak na toto období vzpomenete, budete mít pocit, že jste prožili spoustu úžasného času. A funguje to i obráceně.

Pokud jsou vaše víkendy spíše rutinní, nic moc objevného po nich vnímat nebudete. Pár dnů prolétne jako nic, protože jste mozku nedali nová, podnětná data ke zpracování. Je to podobné jako při dlouhém letu letadlem. Zdá se nekonečný, ale jakmile přistanete, na celý zážitek prakticky zapomenete.

Připadá vám, že jak stárnete, ubíhá čas rychleji? Je to tím, že dětství je plné nových zkušeností. Naplánujte si víkend, který osvěží vaše zaběhlé zvyky. Přítomný okamžik tím sice nezpomalíte, ale budete pak mít pocit, že jste svůj čas obohatili a dostali z něj maximum.

Můžete třeba:

✔  odjet na víkend mimo domov nebo si projít dosud neprozkoumané okolí;

✔  zvolit jiný způsob dopravy, než obvykle používáte (co třeba kolo?);

✔  zajít na trh, blešák nebo do vetešnictví, kde jste ještě nebyli;

✔  vyzkoušet novou restauraci či kavárnu;

✔  místo kina si užít divadlo.

Příroda a zeleň mohou prodloužit život

Hlasy přírody pomáhají relaxovat

Doporučujeme


jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.