Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 potravin pro lépe fungující mozek
5-potravin-pro-lepe-fungujici-mozek.jpg

5 potravin pro lépe fungující mozek

Zveřejněno: 09.04.2014

Taky vám to někdy tzv. nemyslí? Máte před sebou důležitý úkol v práci a zdá se, že váš mozek funguje na půl plynu? Obvykle se v takové chvíli snažíme povzbudit tím, že si dáme šálek kávy, napijeme se energetického nápoje nebo si dáme sladkou limonádu s kofeinem. Kdybychom ale dlouhodobě svůj mozek krmili správnými potravinami, tyhle krátkodobě fungující berličky bychom vůbec nepotřebovali. Jaké potraviny jsou pro mozek ideální?

Tučné mořské ryby

Pro správně fungující mozek jsou nezbytné mastné kyseliny. Jsou totiž součástí mozkových buněk a pomáhají při přenosu nervových signálů. Bohatým zdrojem pro mozek klíčových omega-3 mastných kyselin jsou tučné mořské ryby – sardinky, losos, makrela, sleď. Mořskou rybu bychom do našeho jídelníčku měli zařadit aspoň jednou týdně.

Vlašské ořechy

Vysoký obsah omega-3 mastných kyselin mají také vlašské ořechy. Svým tvarem mozek připomínají a možná to není náhoda. Údajně jsou jednou z nejužitečnějších potravin pro jeho správné fungování. Pokud si hlídáte váhu, měli byste ale vědět, že vlašské ořechy jsou poměrně tučné – pro správnou mozkovou činnost jich stačí zhruba deset denně.

Jablka

Jablka obsahují velké množství antioxidantů, které zpomalují stárnutí mozkových buněk. Jeden z nejsilněji působících antioxidantů v jablku je látka nazvaná flavonoid kvercetin - ten se ve větším množství vyskytuje taky v cibuli. Pro maximální zdravotní užitek se doporučuje jíst jablka syrová a neoloupaná.

Olivový olej

Esenciální mastné kyseliny, antioxidanty, vitamin E. Extra panenský olivový olej je zdrojem mnoha prospěšných látek, které udržují naše mozkové buňky fit. Stejně jako vlašské ořechy bývá uváděn jako jedna z potravin, které předchází rozvoji Alzheimerovy choroby. Doporučuje se jedna až dvě polévkové lžíce denně.

Borůvky

Zpomalují stárnutí mozku, zlepšují koncentraci a dokonce prý pomáhají obnovovat už ztracené spoje mezi mozkovými buňkami a zlepšovat krátkodobou paměť. Pokud v práci trávíte hodně času u počítače, oceníte kromě podpory mozkové činnosti i fakt, že borůvky zmírňují oční únavu.  

Doporučujeme


objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
renatin-blog-jak-se-zabavit-na-cestach.png

Renatin blog: Jak se zabavit na cestách

18.05.2018Výlet, dovolená – zkrátka přesun z bodu A do bodu B – je pro mnoho lidí jen nutné zlo. Ale stačí změnit přístup a z cesty může být nezapomenutelný zážitek, stejně jako se to už párkrát stalo mně. Zkuste mé oblíbené hry, u kterých se zasmějete a které navíc podněcují kreativitu, paměť a fantazii. A trénování paměti ke zdraví rozhodně patří.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.