Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 potravin, které vás před létem nabijí energií a ještě prospějí vašemu zdraví
5-potravin-ktere-vas-pred-letem-nabiji-energii-a-jeste-prospeji-vasemu-zdravi.jpg

5 potravin, které vás před létem nabijí energií a ještě prospějí vašemu zdraví

Zveřejněno: 27.05.2016

Dny se prodloužily, večer je déle světlo, ale vy jste po práci tak unavení, že už téměř na nic nemáte energii? Zkuste do jídelníčku přidat nepražené ořechy, dýňová semínka, vajíčka a banány. Snižte podíl polotovarů, tepelně zpracovaných potravin a pokuste se konzumovat co nejvíc potravin v syrovém stavu. A v neposlední řadě nezapomínejte na dostatek tekutin!

Dny se prodloužily, večer je déle světlo, ale vy jste po práci tak unavení, že už téměř na nic nemáte energii? Zkuste do jídelníčku přidat nepražené ořechy, dýňová semínka, vajíčka a banány.

Snižte podíl polotovarů, tepelně zpracovaných potravin a pokuste se konzumovat co nejvíc potravin v syrovém stavu. A v neposlední řadě nezapomínejte na dostatek tekutin!

Nepražené ořechy

Jednou z častých příčin dlouhodobé únavy může být nedostatek hořčíku. A právě nesolené a nepražené ořechy jsou ideálním zdrojem tohoto prvku. Kromě hořčíku dodají ořechy organismu prospěšné nenasycené mastné kyseliny a celou řadu vitaminů. Protože se jedná o energeticky vydatnou potravinu, stačí si jich dopřát jen hrstičku denně.

Banány

Jako ořechy jsou i banány bohaté na hořčík. Kromě toho jsou zásobárnou draslíku, který má klíčový vliv na správný svalový tonus a fungování nervové soustavy. Toto ovoce je bohaté na sacharidy, proto je zdrojem rychlé energie. Padá na vás odpolední malátnost? Dejte si banán.

Dýňová semínka

Energeticky vydatná dýňová semínka jsou proslavená vysokým obsahem zinku. Ten je důležitý mimo jiné pro správnou funkci metabolismu a také pro regeneraci svalů po zátěži. Jeho nedostatek proto rovněž může být jednou z příčin únavy. Protože semínka obsahují i dostatek vitaminů skupiny B, pozitivně ovlivňují i náladu.

Vajíčka

Kromě vitaminů (zejména A, B1, B2, B3, B6) a minerálních látek (vápník, fosfor, hořčík) dodají vejce organismu hlavně kvalitní bílkoviny. A ty jsou klíčové pro svalovou regeneraci. Pokud za sebou máte náročný výlet nebo začínáte cvičit, dopřejte si následně vajíčka a vaše svaly vám za to poděkují.

Klíčky a výhonky

Naklíčená semena můžete buď koupit v supermarketu, nebo si je připravit sami doma. Už pouhá lžíce klíčků denně vám vlije do žil energii, a navíc zaplaví vaše tělo vitaminy, minerály a dalšími látkami prospěšnými zdraví. Klíčky skvěle dochutí zeleninové saláty a pokrmy z brambor, posypat jimi můžete i rýži nebo třeba celozrnné pečivo s tvarohem.

Doporučujeme


chronicka-obstrukcni-plicni-nemoc-hrozi-vsem-kurakum.jpg

Chronická obstrukční plicní nemoc hrozí všem kuřákům

21.11.2018Chronická obstrukční plicní nemoc (CHOPN) je závažné onemocnění plic, při kterém dochází k poruše průchodnosti dýchacích cest. V Česku postihuje přes 8 procent populace. Většinou se týká mužů, ale v posledních letech přibývá i případů u žen. Převážná část postižených osob jsou kuřáci, zbylých zhruba 10 procent představují lidé pracující v prašném prostředí či v prostředí s těkavými chemikáliemi. Výjimečně se nemoc vyskytuje také jako důsledek opakovaných zápalů plic nebo komplikovaného astmatu. Zásadním preventivním opatřením je přestat kouřit.
jaka-je-skupina-vaseho-srdce.png

Jaká je skupina vašeho srdce?

10.04.2018Kolik znáte hudebních skupin? Desítky? Stovky? A znáte skupinu, která vám může zachránit život? Podle průzkumu nezná svou krevní skupinu téměř každý druhý Čech.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.