Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 jednoduchých tipů pro zdravější den
5-jednoduchych-tipu-pro-zdravejsi-den.jpg

5 jednoduchých tipů pro zdravější den

Zveřejněno: 16.12.2015

Pokud se rozhodneme změnit životní styl, obvykle máme na mysli velké a zásadní změny. To ale moc nefunguje. Lepší je začít po malých krocích, které nám nezaberou moc času ani nevyžadují velké úsilí. Ukážeme vám pět snadných kroků, kterými můžete cestu za zdravějším životem začít. 

Pokud se rozhodneme změnit životní styl, obvykle máme na mysli velké a zásadní změny. To ale moc nefunguje. Lepší je začít po malých krocích, které nám nezaberou moc času ani nevyžadují velké úsilí. Ukážeme vám pět snadných kroků, kterými můžete cestu za zdravějším životem začít.

Pohyb nemusí být jen sport

Pravidelná fyzická aktivita je jedním ze základních kamenů pevného zdraví. Co když ale na lekce aerobiku nebo návštěvu plaveckého bazénu nemáte v každodenním shonu čas? Stačí přidat sebemenší pohyb. Místo jízdy výtahem choďte do schodů. Vystupte každý den z MHD o jednu či dvě zastávky dřív a dojděte pěšky. Pokud jezdíte autem, parkujte schválně o kousek dál, než obvykle. Každý krok navíc se při cestě za zdravím počítá.

Jezte pravidelně a v klidu

Řada lidí dnes jí ve spěchu nebo při jídle pracuje. Těch pár minut, které si na jídlo v klidu vyhradíte, vám ale stojí za to. Vstaňte o patnáct minut dřív a dopřejte si ráno snídani, abyste nastartovali metabolismus. Najděte si dopoledne i odpoledne pět minut času na ovocnou nebo zeleninovou svačinku. Pokud budete jíst pětkrát denně menší porce, zabráníte tím nezdravému večernímu přejídání.

Nevstávejte na poslední chvíli

Stres, který zažíváte, pokud si ráno o deset minut déle přispíte a pak bez snídaně pospícháte do práce nebo do školy, vám za krátké ranní pospání nestojí. Nastavte si raději budík o pár minut dřív, vstávejte v klidu a zkuste se ještě v posteli krátce protáhnout. Vaše svaly a klouby vám za to budou vděčné.

Nezapomínejte pít

Stejně jako v případě jídla se často stává, že během dne nestíháte nebo zapomenete pít dostatek tekutin. V těle se pak hromadí odpadní látky a jedním z projevů dehydratace je i zvýšená únava. Začněte každý den sklenicí vody na lačno. V práci si postavte pití na stůl. Pokud pracujete v terénu, nastavte si na mobilním telefonu upozornění, že se máte v určitý čas napít. Po čase si zvyknete a váš organismus dostatečný přísun tekutin ocení.

Dostatečně spěte

Ne nadarmo říká přísloví, že ráno moudřejší večera. I když máte hodně práce nebo řešíte závažné životní problémy, neodkládejte spánek. Pokud máte se spaním potíže, zkuste večer popíjet meduňkový čaj a místo sledování televize nebo surfování po internetu si čtěte uklidňující knihu nebo cokoliv je vám příjemné. Ideální je chodit každý den spát ve stejný čas a vstávat ve stejnou dobu. Tělo takový režim ocení a obvykle se srovnají i problémy s usínáním. 

Doporučujeme


stitna-zlaza-u-zvirat-nebezpecny-a-drahy-nepritel.png

Štítná žláza u zvířat – nebezpečný a drahý nepřítel

20.03.2018Ročně Češi vynaloží až dvě miliardy korun na zdravotní péči o domácí mazlíčky. Stejně jako u lidí přitom pouhý krevní rozbor napoví, co zvíře trápí, a lze tedy včas zahájit léčbu, která pak může být nejen účinnější, ale i levnější. Jak ukazují zjištění laboratoří synlab czech, velmi častým problémem psů i koček je onemocnění štítné žlázy. Často však u nich bývá odhaleno pozdě a o zvíře tak není adekvátně postaráno.
renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
zloutenka-c-skryta-hrozba-kterou-je-nutne-vcas-odhalit.jpg

Žloutenka C – skrytá hrozba, kterou je nutné včas odhalit

07.09.2018Žloutenka je nebezpečným virovým onemocněním, které může skončit až smrtí. Nejznámější jsou typy A, B a C. Zejména u hepatitidy C se v posledních letech zjišťuje, že je mnohem rozšířenější, než se dosud předpokládalo. Není totiž podle vnějších příznaků snadno odhalitelná a vyskytuje se i mimo tradiční rizikové skupiny, jako jsou drogově závislí. Zpozornět by měli především lidé, kteří dostali darovanou krev před rokem 1992, kdy se žloutenka C teprve začala diagnostikovat. Pokud je dlouhou dobu neléčená, způsobuje vážné poškození jater, které může vést až k úmrtí. Spolehlivě ji lze odhalit jen pomocí krevních testů.