Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky5 jednoduchých tipů pro zdravější den
5-jednoduchych-tipu-pro-zdravejsi-den.jpg

5 jednoduchých tipů pro zdravější den

Zveřejněno: 16.12.2015

Pokud se rozhodneme změnit životní styl, obvykle máme na mysli velké a zásadní změny. To ale moc nefunguje. Lepší je začít po malých krocích, které nám nezaberou moc času ani nevyžadují velké úsilí. Ukážeme vám pět snadných kroků, kterými můžete cestu za zdravějším životem začít. 

Pokud se rozhodneme změnit životní styl, obvykle máme na mysli velké a zásadní změny. To ale moc nefunguje. Lepší je začít po malých krocích, které nám nezaberou moc času ani nevyžadují velké úsilí. Ukážeme vám pět snadných kroků, kterými můžete cestu za zdravějším životem začít.

Pohyb nemusí být jen sport

Pravidelná fyzická aktivita je jedním ze základních kamenů pevného zdraví. Co když ale na lekce aerobiku nebo návštěvu plaveckého bazénu nemáte v každodenním shonu čas? Stačí přidat sebemenší pohyb. Místo jízdy výtahem choďte do schodů. Vystupte každý den z MHD o jednu či dvě zastávky dřív a dojděte pěšky. Pokud jezdíte autem, parkujte schválně o kousek dál, než obvykle. Každý krok navíc se při cestě za zdravím počítá.

Jezte pravidelně a v klidu

Řada lidí dnes jí ve spěchu nebo při jídle pracuje. Těch pár minut, které si na jídlo v klidu vyhradíte, vám ale stojí za to. Vstaňte o patnáct minut dřív a dopřejte si ráno snídani, abyste nastartovali metabolismus. Najděte si dopoledne i odpoledne pět minut času na ovocnou nebo zeleninovou svačinku. Pokud budete jíst pětkrát denně menší porce, zabráníte tím nezdravému večernímu přejídání.

Nevstávejte na poslední chvíli

Stres, který zažíváte, pokud si ráno o deset minut déle přispíte a pak bez snídaně pospícháte do práce nebo do školy, vám za krátké ranní pospání nestojí. Nastavte si raději budík o pár minut dřív, vstávejte v klidu a zkuste se ještě v posteli krátce protáhnout. Vaše svaly a klouby vám za to budou vděčné.

Nezapomínejte pít

Stejně jako v případě jídla se často stává, že během dne nestíháte nebo zapomenete pít dostatek tekutin. V těle se pak hromadí odpadní látky a jedním z projevů dehydratace je i zvýšená únava. Začněte každý den sklenicí vody na lačno. V práci si postavte pití na stůl. Pokud pracujete v terénu, nastavte si na mobilním telefonu upozornění, že se máte v určitý čas napít. Po čase si zvyknete a váš organismus dostatečný přísun tekutin ocení.

Dostatečně spěte

Ne nadarmo říká přísloví, že ráno moudřejší večera. I když máte hodně práce nebo řešíte závažné životní problémy, neodkládejte spánek. Pokud máte se spaním potíže, zkuste večer popíjet meduňkový čaj a místo sledování televize nebo surfování po internetu si čtěte uklidňující knihu nebo cokoliv je vám příjemné. Ideální je chodit každý den spát ve stejný čas a vstávat ve stejnou dobu. Tělo takový režim ocení a obvykle se srovnají i problémy s usínáním. 

Doporučujeme


proc-nepodcenovat-spalnicky.png

Proč nepodceňovat spalničky

10.05.2018Spalničky patří mezi nejvíce nakažlivé infekce. Dříve je lékaři považovali za téměř vymýcené, v současné době však dochází k návratu této nemoci.
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.