Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

Zveřejněno: 06.02.2018

Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.

Na tomto faktu se významně podílí vitamin D, který se vytváří v kůži, pokud je vystavena slunečním paprskům. V opačném případě ho můžete organismu dodat vhodnou stravou. Přispějete tak k síle kostí, zdravému srdci, mozku a dobrému trávení.

Důležité je „déčko“ pro imunitní systém. Pokud ho máme dostatek, posiluje vrozenou imunitu a snižuje tak riziko infekčních onemocnění. Vitamin D se uplatňuje při odstraňování patogenů z těla tím, že aktivuje bílé krvinky. Výsledkem je rychlý a účinný boj proti nemocem.

Zkuste naše tipy, jak si ohlídat přísun „slunečního vitaminu“:

1. Pomocí jednoduchého testu zkontrolujte, jaká je vaše hladina vitaminu D.

2. Poraďte se s lékařem ohledně doplnění vitaminu D podle svého věku a zdravotního stavu.

3. Užijte si pravidelný pobyt na slunci, zhruba 20–30 minut denně.

4. Dopřávejte si potraviny bohaté na vitamin D (tresčí játra, losos, tuňák, sardinky, hovězí játra, žloutek, sýr). Některé mléčné výrobky, džusy a cereálie jsou také obohacené „déčkem“ – sledujte etikety.

Doporučujeme


nedostatkem-testosteronu-trpi-krome-padesatniku-i-cim-dal-vice-mladych-muzu.jpg

Nedostatkem testosteronu trpí kromě padesátníků i čím dál více mladých mužů

22.01.2019Syndrom nedostatku testosteronu neboli mužský „přechod“ je v mnohém podobný ženskému klimakteriu. K jeho nástupu dochází zpravidla mezi 45. a 60. rokem věku, kdy hladina tohoto hormonu může klesnout až o 70 %. Stále častěji však jeho nedostatkem trpí i mladší muži. Kromě přirozeného procesu stárnutí má na výši hladiny testosteronu v krvi vliv také řada externích faktorů, například stres nebo špatná strava. Právě zdravá životospráva je tak základní cestou, jak mohou muži množství tohoto hormonu pozitivně ovlivnit a snížit tím související zdravotní rizika, mezi která vedle pocitu únavy, ztráty síly či sklonům k přibírání v oblasti břicha patří i závažná onemocnění jako cukrovka či onemocnění srdce.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.
bylinka-kterou-si-nespletete-kontryhel.png

Bylinka, kterou si nespletete. Kontryhel!

08.06.2018Právě v tomto období je v rozkvětu kontryhel obecný, pro jehož anglický název „Our Lady's Mantle“ (plášť Panny Marie) byly inspirací listy, na nichž se třpytí kapky rosy či deště. Ve středověku se tyto malé drahokamy považovaly za „nebeskou vodu“ a využití nacházely v alchymii. Odtud pochází latinské jméno kontryhelu – Alchemilla. Tato tradiční léčivka je oblíbená hlavně u žen.