Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

Zveřejněno: 06.02.2018

Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.

Na tomto faktu se významně podílí vitamin D, který se vytváří v kůži, pokud je vystavena slunečním paprskům. V opačném případě ho můžete organismu dodat vhodnou stravou. Přispějete tak k síle kostí, zdravému srdci, mozku a dobrému trávení.

Důležité je „déčko“ pro imunitní systém. Pokud ho máme dostatek, posiluje vrozenou imunitu a snižuje tak riziko infekčních onemocnění. Vitamin D se uplatňuje při odstraňování patogenů z těla tím, že aktivuje bílé krvinky. Výsledkem je rychlý a účinný boj proti nemocem.

Zkuste naše tipy, jak si ohlídat přísun „slunečního vitaminu“:

1. Pomocí jednoduchého testu zkontrolujte, jaká je vaše hladina vitaminu D.

2. Poraďte se s lékařem ohledně doplnění vitaminu D podle svého věku a zdravotního stavu.

3. Užijte si pravidelný pobyt na slunci, zhruba 20–30 minut denně.

4. Dopřávejte si potraviny bohaté na vitamin D (tresčí játra, losos, tuňák, sardinky, hovězí játra, žloutek, sýr). Některé mléčné výrobky, džusy a cereálie jsou také obohacené „déčkem“ – sledujte etikety.

Doporučujeme


rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.