Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

Zveřejněno: 06.02.2018

Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.

Na tomto faktu se významně podílí vitamin D, který se vytváří v kůži, pokud je vystavena slunečním paprskům. V opačném případě ho můžete organismu dodat vhodnou stravou. Přispějete tak k síle kostí, zdravému srdci, mozku a dobrému trávení.

Důležité je „déčko“ pro imunitní systém. Pokud ho máme dostatek, posiluje vrozenou imunitu a snižuje tak riziko infekčních onemocnění. Vitamin D se uplatňuje při odstraňování patogenů z těla tím, že aktivuje bílé krvinky. Výsledkem je rychlý a účinný boj proti nemocem.

Zkuste naše tipy, jak si ohlídat přísun „slunečního vitaminu“:

1. Pomocí jednoduchého testu zkontrolujte, jaká je vaše hladina vitaminu D.

2. Poraďte se s lékařem ohledně doplnění vitaminu D podle svého věku a zdravotního stavu.

3. Užijte si pravidelný pobyt na slunci, zhruba 20–30 minut denně.

4. Dopřávejte si potraviny bohaté na vitamin D (tresčí játra, losos, tuňák, sardinky, hovězí játra, žloutek, sýr). Některé mléčné výrobky, džusy a cereálie jsou také obohacené „déčkem“ – sledujte etikety.

Doporučujeme


vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.
osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.