Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky4 tipy, jak udržet mozek co nejdéle zdravý a funkční
4-tipy-jak-udrzet-mozek-co-nejdele-zdravy-a-funkcni.jpg

4 tipy, jak udržet mozek co nejdéle zdravý a funkční

Zveřejněno: 29.07.2015

Napadlo vás někdy, že o mozek je potřeba se starat? Zřejmě moc dobře víte, že byste měli pravidelně cvičit, abyste si udrželi optimální hmotnost a zdravé srdce. Víte ale, že i mozek potřebuje pravidelné cvičení a soustavnou péči, aby zůstal zdravý? Přečtěte si pár tipů, jak na to. 

Napadlo vás někdy, že o mozek je potřeba se starat? Zřejmě moc dobře víte, že byste měli pravidelně cvičit, abyste si udrželi optimální hmotnost a zdravé srdce. Víte ale, že i mozek potřebuje pravidelné cvičení a soustavnou péči, aby zůstal zdravý? Přečtěte si pár tipů, jak na to.

Hýbejte se

Nedostatek pohybu patří mezi rizikové faktory rozvoje Alzheimerovy choroby. Pokud budete pravidelně jezdit na kole, plavat, běhat, chodit na pěší túry nebo zkrátka dělat jakoukoliv fyzickou aktivitu, která vás baví, dopřejete si nejlepší prevenci před tímto neurodegenerativním onemocněním.

Namáhejte si hlavu

Luštěte křížovky, učte se cizí jazyky, vzdělávejte se, věnujte se sudoku, naučte se hrát šachy nebo začněte malovat obrazy. Pokud si budete každý den aspoň chvíli lámat hlavu nějakým novým úkolem, snižujete riziko rozvoje stařecké demence.

Dopřejte si dostatek spánku

Dlouhodobý nedostatek spánku má špatný vliv na celý organismus. Například snižuje obranyschopnost, je spojován s přibíráním na váze a taky se zvyšováním krevního tlaku. Negativně působí i na mozek. Bez dostatečného množství spánku totiž nedokáže správně regenerovat. Některé studie naznačují, že dlouhodobý nedostatek spánku může napomáhat propuknutí Alzheimerovy choroby.

Dobře svůj mozek krmte

A tím nemyslíme jenom zajímavými informacemi, ale hlavně kvalitní stravou. Pro zachování zdravého a funkčního mozku je důležité jíst potraviny bohaté na antioxidanty, které mozkové buňky chrání před předčasným stárnutím. Dopřávejte si v hojném množství listovou zeleninu, brokolici, luštěniny, bobulovité ovoce, česnek, zelený čaj a rajčata. Naopak omezte konzumaci smažených potravin a uzenin. 

Doporučujeme


personalizovana-medicina-jako-pomocnik-v-onkologii.png

Personalizovaná medicína jako pomocník v onkologii

20.11.2018Každý člověk je jedinečný, a tak se může stát, že různí pacienti se stejnou nemocí reagují na shodnou léčbu jinak. Účinky léčby totiž značně ovlivňují individuální charakteristiky jednotlivých lidí, jako jsou genetické dispozice nebo celkový zdravotní stav. Personalizovaná medicína je obor, který se cíleně zaměřuje na jednotlivce a snaží se upravit léčebné a diagnostické postupy tak, aby byly ušity na míru konkrétnímu pacientovi, a tím pádem byly účinnější. Výrazně pomáhá zejména v onkologické terapii.
ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.