Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky3 snadné tipy pro trénink paměti
3-snadne-tipy-pro-trenink-pameti.png

3 snadné tipy pro trénink paměti

Zveřejněno: 23.08.2017

Pro co že jste to šli? A jak se jmenuje ta paní odnaproti? Tyto okamžiky zná asi každý. Obvykle jde o snížení myšlenkových dovedností související s věkem. Bystrému myšlení nesvědčí ani stres, úzkost a nedostatek spánku. Můžeme vás však uklidnit – dá se s tím pracovat a začít můžete hned. 

Pro co že jste to šli? A jak se jmenuje ta paní odnaproti? Tyto okamžiky zná asi každý. Obvykle jde o snížení myšlenkových dovedností související s věkem. Bystrému myšlení nesvědčí ani stres, úzkost a nedostatek spánku. Můžeme vás však uklidnit – dá se s tím pracovat a začít můžete hned.

1. Pište si poznámky

Zaznamenávejte si, co chcete zařídit, komu zavolat a podobně. Zrakový vjem posílí ten sluchový. Starý dobrý seznam úkolů zvýší šance, že vám důležitá věc nevypadne z hlavy.

2. Tvořte asociace

Jakmile přidružíte k informaci něco známého či vtipného, snáze se vám při vzpomínání daná věc vybaví. Když vás třeba někdo seznámí s panem Rybářem, představte si ho po kolena v řece.

3. Porcujte

Lépe si zapamatujete věci rozdělené do několika menších částí. Například dlouhé číslo coby dvojice číslic. Soustředit se na pár hlavních myšlenek je lepší než snaha pojmout hromadu informací jako jedno velké sousto.

TIP: Opakujte Co slyšíte, hned si pro sebe zopakujte. Ať už jde o jméno, adresu, nový nápad. Pokud informaci vyslovíte, mozek dostane příležitost k důkladnějšímu zpracování. Dělejte to, jak často chcete, s vyšším počtem opakování tento efekt ještě zesílí.

VĚDĚLI JSTE... Jak funguje paměť? Zjednodušeně řečeno zahrnuje paměť tři procesy: přijímání, nahrávání, ukládání. To vše slouží k používání informací, když jsou potřeba. Na tomto procesu se podílí mnoho mozkových částí. Nové vjemy mozek získává prostřednictvím našich smyslů. Následně určuje, které informace je vhodné uložit a které může bez obav vypustit. I proto je dobré mozku občas připomenout, co by uchovat určitě měl. Třeba právě jedním z výše uvedených způsobů. 

5 potravin pro lépe fungující mozek

5 zajímavých faktů o lidském mozku

Doporučujeme


renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.
zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.