Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky3 snadné tipy pro trénink paměti
3-snadne-tipy-pro-trenink-pameti.png

3 snadné tipy pro trénink paměti

Zveřejněno: 23.08.2017

Pro co že jste to šli? A jak se jmenuje ta paní odnaproti? Tyto okamžiky zná asi každý. Obvykle jde o snížení myšlenkových dovedností související s věkem. Bystrému myšlení nesvědčí ani stres, úzkost a nedostatek spánku. Můžeme vás však uklidnit – dá se s tím pracovat a začít můžete hned. 

Pro co že jste to šli? A jak se jmenuje ta paní odnaproti? Tyto okamžiky zná asi každý. Obvykle jde o snížení myšlenkových dovedností související s věkem. Bystrému myšlení nesvědčí ani stres, úzkost a nedostatek spánku. Můžeme vás však uklidnit – dá se s tím pracovat a začít můžete hned.

1. Pište si poznámky

Zaznamenávejte si, co chcete zařídit, komu zavolat a podobně. Zrakový vjem posílí ten sluchový. Starý dobrý seznam úkolů zvýší šance, že vám důležitá věc nevypadne z hlavy.

2. Tvořte asociace

Jakmile přidružíte k informaci něco známého či vtipného, snáze se vám při vzpomínání daná věc vybaví. Když vás třeba někdo seznámí s panem Rybářem, představte si ho po kolena v řece.

3. Porcujte

Lépe si zapamatujete věci rozdělené do několika menších částí. Například dlouhé číslo coby dvojice číslic. Soustředit se na pár hlavních myšlenek je lepší než snaha pojmout hromadu informací jako jedno velké sousto.

TIP: Opakujte Co slyšíte, hned si pro sebe zopakujte. Ať už jde o jméno, adresu, nový nápad. Pokud informaci vyslovíte, mozek dostane příležitost k důkladnějšímu zpracování. Dělejte to, jak často chcete, s vyšším počtem opakování tento efekt ještě zesílí.

VĚDĚLI JSTE... Jak funguje paměť? Zjednodušeně řečeno zahrnuje paměť tři procesy: přijímání, nahrávání, ukládání. To vše slouží k používání informací, když jsou potřeba. Na tomto procesu se podílí mnoho mozkových částí. Nové vjemy mozek získává prostřednictvím našich smyslů. Následně určuje, které informace je vhodné uložit a které může bez obav vypustit. I proto je dobré mozku občas připomenout, co by uchovat určitě měl. Třeba právě jedním z výše uvedených způsobů. 

5 potravin pro lépe fungující mozek

5 zajímavých faktů o lidském mozku

Doporučujeme


renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

20.04.2018Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...
bylinka-kterou-si-nespletete-kontryhel.png

Bylinka, kterou si nespletete. Kontryhel!

08.06.2018Právě v tomto období je v rozkvětu kontryhel obecný, pro jehož anglický název „Our Lady's Mantle“ (plášť Panny Marie) byly inspirací listy, na nichž se třpytí kapky rosy či deště. Ve středověku se tyto malé drahokamy považovaly za „nebeskou vodu“ a využití nacházely v alchymii. Odtud pochází latinské jméno kontryhelu – Alchemilla. Tato tradiční léčivka je oblíbená hlavně u žen.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.