Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky3 snadné tipy, jak se vypořádat s bolestmi hlavy
3-snadne-tipy-jak-se-vyporadat-s-bolestmi-hlavy.png

3 snadné tipy, jak se vypořádat s bolestmi hlavy

Zveřejněno: 07.11.2016

Úpornou bolest hlavy řeší mnoho lidí jednoduše tím, že si vezme prášek. To je samozřejmě také způsob. Ovšem pouze dočasně. My pro vás ale máme několik snadných tipů, díky nimž se vám bolesti hlavy vyhnou nebo jimi aspoň nebudete trpět tak často. 

Úpornou bolest hlavy řeší mnoho lidí jednoduše tím, že si vezme prášek. To je samozřejmě také způsob. Ovšem pouze dočasně. My pro vás ale máme několik snadných tipů, díky nimž se vám bolesti hlavy vyhnou nebo jimi aspoň nebudete trpět tak často.

Zajděte si na masáž

Bolesti hlavy často pramení ze svalové tenze zejména v oblasti zad. Pokud nemáte čas nebo dostatek silné vůle pravidelně provádět rehabilitační cvičení zádového svalstva, zkuste aspoň pravidelné masáže. Kromě toho, že přispějí k psychické relaxaci, uleví přetíženým svalům, a tím pádem také sníží pravděpodobnost bolestí hlavy.

Odpočinek

V dnešní hektické době si mnoho lidí nedopřává tolik odpočinku, kolik potřebují. Výsledek? Časté pobolívání hlavy, které může být jedním ze signálů, že naše tělo potřebuje víc času na regeneraci. Jestli vás začíná bolet hlava, neměli byste se přemáhat a dál pracovat, ale měli byste si aspoň na chvíli odpočinout. Nejlepší je lehnout si do dobře větrané místnosti, zatáhnout závěsy a relaxovat. Pokud se vám podaří třeba na hodinku si zdřímnout, tím lépe. Bohužel tohle řešení si může během pracovního dne dovolit jen málokdo z nás.

Jezte méně, ale často

Jíst menší porce častěji denně se doporučuje nejen těm, kdo chtějí snížit svou hmotnost, ale i těm, kdo se pravidelně potýkají s bolestmi hlavy. Díky pravidelnému přísunu energie totiž organismus nemusí zápasit s velkými výkyvy v hladině krevního cukru, což působí pozitivně mimo jiné právě i na potíže s bolestmi hlavy.

Doporučujeme


osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
kocky-a-ledviny-proc-je-nutna-preventivni-pece.jpg

Kočky a ledviny – proč je nutná preventivní péče?

13.07.2018Kočky se nebojí žádné šarvátky a většinou z nich také vyváznou bez úhony, jako by doopravdy měly devět životů. Jednu neviditelnou slabinu ale sdílejí všechny z nich – ledviny, respektive závažné onemocnění ledvin, které může vyústit až v jejich kompletní selhání. Zákeřnost tohoto onemocnění spočívá v tom, že jeho příznaky jsou viditelné až ve chvíli, kdy už je pozdě. Spolehlivým způsobem, jak toto onemocnění včas odhalit, je laboratorní test krve nebo moči.
je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.