Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky3 NEJ způsoby, jak si pochutnat na dýni
3-nej-zpusoby-jak-si-pochutnat-na-dyni.png

3 NEJ způsoby, jak si pochutnat na dýni

Zveřejněno: 13.10.2017

Dýně je zlidovělý název pro tykev. Do stejné čeledi spadá ještě třeba cuketa nebo patison. Zářivá dýně je však nekorunovanou královnou podzimu. Nejenže zkrášlí váš byt či zahradu, ale také je chutná a zdravá. 

Dýně je zlidovělý název pro tykev. Do stejné čeledi spadá ještě třeba cuketa nebo patison. Zářivá dýně je však nekorunovanou královnou podzimu. Nejenže zkrášlí váš byt či zahradu, ale také je chutná a zdravá.

Bohatství vlákniny v dýni pomáhá snižovat cholesterol i krevní tlak a působí blahodárně na trávicí trakt. Krásně oranžová barva značí spoustu beta-karotenu, fungujícího jako účinný antioxidant, který zvyšuje celkovou obranyschopnost organismu.

Dýně obsahuje také důležité minerální látky, jako jsou železo, hořčík, draslík a sodík.

Které pochoutky si můžete z této zeleniny připravit?

Salát s pečenou dýní a ořechy

Oloupanou dýni nakrájejte na kostičky, osolte, opepřete a pečte asi 20 minut v troubě s olivovým olejem a trochou medu. Po vychladnutí k ní přidejte lístky špenátu, nasekané vlašské ořechy a špetku sušeného tymiánu. Krémová dýňová polévka Kostičky dýně poduste na másle, zalijte zeleninovým vývarem a vařte do změknutí. Ke konci přidejte smetanu na vaření, prolisovaný česnek, kurkumu a vše rozmixujte. Na talíři polévku ozdobte praženými dýňovými semínky, zakysanou smetanou a nakrájenými jablky.

TIP: Dýňová semínka na zobání

Byl by hřích vyhazovat dýňová semínka, která vám zbyla při vaření. Jsou výborným zdrojem proteinů, minerálních látek, vitaminů a omega-3 mastných kyselin. Semínka propláchněte, rozložte je na plech a pečte asi hodinu v troubě vyhřáté na 200 °C, dokud neoschnou.

Abeceda vitaminů: B1 je balzám pro duši

Plody černého bezu tiší nervy i záněty

Doporučujeme


renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.