Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky3 klíčové minerální látky pro zdravý krevní tlak
3-klicove-mineralni-latky-pro-zdravy-krevni-tlak.png

3 klíčové minerální látky pro zdravý krevní tlak

Zveřejněno: 17.05.2017

Den hypertenze, jenž podle organizace World Hypertension League připadá na dnešek, připomíná, jak důležité je mít v pořádku hodnoty krevního tlaku. Důležitou roli v prevenci hypertenze hraje také jídelníček. Které pochoutky, nabité těmi správnými minerály, si pro zdravý krevní tlak dopřávat? 

Den hypertenze, jenž podle organizace World Hypertension League připadá na dnešek, připomíná, jak důležité je mít v pořádku hodnoty krevního tlaku. Důležitou roli v prevenci hypertenze hraje také jídelníček. Které pochoutky, nabité těmi správnými minerály, si pro zdravý krevní tlak dopřávat?

Na hodnoty krevního tlaku působí celá řada faktorů. Jedním z nich je i složení naší stravy a konkrétně také množství různých minerálních látek, které v ní konzumujeme. Vybrali jsme tři minerály, na něž byste z hlediska prevence hypertenze určitě neměli zapomínat. Jsou to draslík, hořčík a vápník.

1. Draslík

Jeho optimální hladina je důležitá pro správnou funkci svalů a také pro zdraví cévních stěn. Právě to je pro krevní tlak a jeho hodnoty důležité hledisko. Zdravé cévy by měly být pružné, aby se dokázaly optimálně roztahovat a smršťovat. Bohatý zdroj draslíku najdete mimo jiné ve švestkách, meruňkách, batátech či fazolích.

2. Hořčík

Pomáhá regulovat mnoho tělesných pochodů, krevní tlak nevyjímaje. Vliv má také na správnou hladinu krevního cukru a funkci svalů a nervů. Dopřejte si ho formou (zvláště tmavé) zelené listové zeleniny, celozrnných obilovin a luštěnin.

3. Vápník

Stará se o pevnost a pružnost cév. Je spojen též se zdravými kostmi a uvolňováním hormonů a enzymů, které mají vliv na většinu tělesných funkcí. Přirozeně ho doplňujeme mléčnými výrobky, méně známými zdroji vápníku jsou mák a ryby s kostí (losos či sardinky v konzervě). Dva tipy na pochoutky nabité těmito minerálními látkami Co si dát dobrého: cca 90 g bílých fazolí místo klasické přílohy Průměrný obsah prospěšných minerálů: 595 mg draslíku, 67 mg hořčíku, 96 mg vápníku

Co si dát dobrého: cca 115 g vařeného listového špenátu Průměrný obsah prospěšných minerálů: 419 mg draslíku, 78 mg hořčíku, 146 g vápníku

Máte v těle nedostatek minerálů?

Jak to zjistit a co s tím

Správný poměr minerálů v těle je klíčový pro naše zdraví

Doporučujeme


neobjasnene-zdravotni-potize-na-vine-muze-byt-potravinova-intolerance.jpg

Neobjasněné zdravotní potíže? Na vině může být potravinová intolerance

05.10.2018Zažívací problémy, bolesti hlavy a kloubů, akné, únava. Seznam potíží, které může způsobovat potravinová intolerance, je však mnohem delší. Málokdo by hádal, že může být příčinou i takových problémů jako nespavost, snížená imunita, úzkostné stavy či deprese. Spolehlivou metodou k odhalení potravinové intolerance je krevní test, který identifikuje konkrétní problematické potraviny a umožní tak další léčbu.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.