Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky3 klíčové minerální látky pro zdravý krevní tlak
3-klicove-mineralni-latky-pro-zdravy-krevni-tlak.png

3 klíčové minerální látky pro zdravý krevní tlak

Zveřejněno: 17.05.2017

Den hypertenze, jenž podle organizace World Hypertension League připadá na dnešek, připomíná, jak důležité je mít v pořádku hodnoty krevního tlaku. Důležitou roli v prevenci hypertenze hraje také jídelníček. Které pochoutky, nabité těmi správnými minerály, si pro zdravý krevní tlak dopřávat? 

Den hypertenze, jenž podle organizace World Hypertension League připadá na dnešek, připomíná, jak důležité je mít v pořádku hodnoty krevního tlaku. Důležitou roli v prevenci hypertenze hraje také jídelníček. Které pochoutky, nabité těmi správnými minerály, si pro zdravý krevní tlak dopřávat?

Na hodnoty krevního tlaku působí celá řada faktorů. Jedním z nich je i složení naší stravy a konkrétně také množství různých minerálních látek, které v ní konzumujeme. Vybrali jsme tři minerály, na něž byste z hlediska prevence hypertenze určitě neměli zapomínat. Jsou to draslík, hořčík a vápník.

1. Draslík

Jeho optimální hladina je důležitá pro správnou funkci svalů a také pro zdraví cévních stěn. Právě to je pro krevní tlak a jeho hodnoty důležité hledisko. Zdravé cévy by měly být pružné, aby se dokázaly optimálně roztahovat a smršťovat. Bohatý zdroj draslíku najdete mimo jiné ve švestkách, meruňkách, batátech či fazolích.

2. Hořčík

Pomáhá regulovat mnoho tělesných pochodů, krevní tlak nevyjímaje. Vliv má také na správnou hladinu krevního cukru a funkci svalů a nervů. Dopřejte si ho formou (zvláště tmavé) zelené listové zeleniny, celozrnných obilovin a luštěnin.

3. Vápník

Stará se o pevnost a pružnost cév. Je spojen též se zdravými kostmi a uvolňováním hormonů a enzymů, které mají vliv na většinu tělesných funkcí. Přirozeně ho doplňujeme mléčnými výrobky, méně známými zdroji vápníku jsou mák a ryby s kostí (losos či sardinky v konzervě). Dva tipy na pochoutky nabité těmito minerálními látkami Co si dát dobrého: cca 90 g bílých fazolí místo klasické přílohy Průměrný obsah prospěšných minerálů: 595 mg draslíku, 67 mg hořčíku, 96 mg vápníku

Co si dát dobrého: cca 115 g vařeného listového špenátu Průměrný obsah prospěšných minerálů: 419 mg draslíku, 78 mg hořčíku, 146 g vápníku

Máte v těle nedostatek minerálů?

Jak to zjistit a co s tím

Správný poměr minerálů v těle je klíčový pro naše zdraví

Doporučujeme


renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
predstavujeme-nej-limonadu-letosniho-leta.png

Představujeme NEJ limonádu letošního léta!

22.06.2018Dulenka neboli levandule patří mezi oblíbené jedlé rostliny a poslední dobou čím dál častěji nachází své místo právě v kuchyni. Modrofialové květy se přidávají do dezertů, sušenek, marmelád, polévek nebo jako součást marinád k masu. Punc originality má levandulový drink z vlastnoručně vyrobeného sirupu, který potěší vaše smysly.
proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.