Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky3 klíčové minerální látky pro zdravý krevní tlak
3-klicove-mineralni-latky-pro-zdravy-krevni-tlak.png

3 klíčové minerální látky pro zdravý krevní tlak

Zveřejněno: 17.05.2017

Den hypertenze, jenž podle organizace World Hypertension League připadá na dnešek, připomíná, jak důležité je mít v pořádku hodnoty krevního tlaku. Důležitou roli v prevenci hypertenze hraje také jídelníček. Které pochoutky, nabité těmi správnými minerály, si pro zdravý krevní tlak dopřávat? 

Den hypertenze, jenž podle organizace World Hypertension League připadá na dnešek, připomíná, jak důležité je mít v pořádku hodnoty krevního tlaku. Důležitou roli v prevenci hypertenze hraje také jídelníček. Které pochoutky, nabité těmi správnými minerály, si pro zdravý krevní tlak dopřávat?

Na hodnoty krevního tlaku působí celá řada faktorů. Jedním z nich je i složení naší stravy a konkrétně také množství různých minerálních látek, které v ní konzumujeme. Vybrali jsme tři minerály, na něž byste z hlediska prevence hypertenze určitě neměli zapomínat. Jsou to draslík, hořčík a vápník.

1. Draslík

Jeho optimální hladina je důležitá pro správnou funkci svalů a také pro zdraví cévních stěn. Právě to je pro krevní tlak a jeho hodnoty důležité hledisko. Zdravé cévy by měly být pružné, aby se dokázaly optimálně roztahovat a smršťovat. Bohatý zdroj draslíku najdete mimo jiné ve švestkách, meruňkách, batátech či fazolích.

2. Hořčík

Pomáhá regulovat mnoho tělesných pochodů, krevní tlak nevyjímaje. Vliv má také na správnou hladinu krevního cukru a funkci svalů a nervů. Dopřejte si ho formou (zvláště tmavé) zelené listové zeleniny, celozrnných obilovin a luštěnin.

3. Vápník

Stará se o pevnost a pružnost cév. Je spojen též se zdravými kostmi a uvolňováním hormonů a enzymů, které mají vliv na většinu tělesných funkcí. Přirozeně ho doplňujeme mléčnými výrobky, méně známými zdroji vápníku jsou mák a ryby s kostí (losos či sardinky v konzervě). Dva tipy na pochoutky nabité těmito minerálními látkami Co si dát dobrého: cca 90 g bílých fazolí místo klasické přílohy Průměrný obsah prospěšných minerálů: 595 mg draslíku, 67 mg hořčíku, 96 mg vápníku

Co si dát dobrého: cca 115 g vařeného listového špenátu Průměrný obsah prospěšných minerálů: 419 mg draslíku, 78 mg hořčíku, 146 g vápníku

Máte v těle nedostatek minerálů?

Jak to zjistit a co s tím

Správný poměr minerálů v těle je klíčový pro naše zdraví

Doporučujeme


proc-nepodcenovat-spalnicky.png

Proč nepodceňovat spalničky

10.05.2018Spalničky patří mezi nejvíce nakažlivé infekce. Dříve je lékaři považovali za téměř vymýcené, v současné době však dochází k návratu této nemoci.
je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.